Vissza a kezdölapra
Yamaha SRX Yamaha SR Yamaha SRX Team Találkozók Szervizinfó Hirek - Cikkek Linkek Fórum
Yamaha SRX
1JK - 1985 -tõl
2NX - 1987 -tõl
3SX - 1990 -tõl
3WP - SRX 250
Kapcsolat
Netmax Promo
 
 


 

Yamaha SRX

Yamaha SRX motorok

Yamaha SRX motorokA 80'-as évek elhozták a Japán motorgyártás aranykorát. Sosem látott mennyiségben készültek az újabbnál újabb modellek, a katalógusok csak úgy roskadoztak a hatalmas kinálattól. Hirdették az "új technológiákat" és az "új anyagokat" melyek mind mind a leendõ vásárlók örömteli várakozásainak tettek eleget. A motorversenyek kora virágzott, a sponzorok hatalmas pénzeket áldoztak a csapatok támogatására, melyek csodás szinekre festett idomokkal jelentek meg a nézõsereg elõtt. Ez persze erõs hatással volt az utcai gépekre, melyek hasonlósága a versenymotorokkal nem volt a véletlen mûve.

Az SRX600/400 fejlesztését 1983-ban kezdték el, a fejlesztõgárda a korábbi modell az SR sikerein felbuzdulva vetette bele magát egy új motor megalkotásába. A Yamaha SR sokáig egyeduralkodóként vezette a Japán motoreladási toplistát. Mindazonáltal az új technológiák megjelenésével szükségszerûvé vált egy új, minden tekintetben korszerû motor megalkotása.

Amikor a fejlesztõgárda belefogott a tervezésbe a legfõbb motto a következõ volt: "A fenébe is a régi trendekkel!", valami egészen újszerûre van szükség. Ez akkoriban kissé merész gondolat volt, mégis sikerült kifejleszteni egy markáns sportgépet, amely az utcai viszonyokban is megállja a helyét.

A fejlesztés során a tervezõktõl a teszpilótákig mindenki elismerte az SRX egyediségét. A tömeggyártásra való felkészítés alapelve szerint amit be kell építeni az legyen egyszerû, amire viszont nincs szükség azt dobjuk ki. Például mikor minden más gyártó a DOHC vezérlésû motorok gyártását tartotta az egyetlen választható útnak, a Yamahánál megelégedtek a jóval egyszerûbb konstrukciójú SOHC megoldással, melynek elõállítása jelentõsen olcsóbb volt. Ezután következett az indítómotor kihajítása, mivel megállapították, hogy mégiscsak férfiasabb berúgni a gépet, egy vérbeli motorosnak erre nincs szüksége. Fontosnak tartották azonban az egyedi design megalkotását, amelynek karakterét a rövidre nyirt kipufogó véglegesítette.

A Yamaha SRX600 és 400-as modell végül 1985 április 15 megszületett és egy egészen új kategóriát nyitott a motorgyártás történetében. "Kedveli a világ" azaz "taste of the world" volt a bevezetés mottója. Rögtön le is gyártottak 2,000 db SRX600 és 5,000 db SRX400 motort. Hamar a toplistára került a gép, jócskán meghaladva az elõrejelzett eladási statiszikákat. A teljes gyártási szám végül is 19,000 db eladott SRX600 és 30,000 db SRX400 volt szerte a világon, Japánt is beleértve.

Sikerei azonban nem érték el a szülõmodell, az SR eredményeit, ezért a többszöri ráncfelvarrás után 1998-ban befejezték a gyártását.

Először is szögezzük le SRX6 és SRX600 ugyanaz, SRX6 van az oldaldobozon, SRX600 a gépkönyvben. Általában kijelenthetjük, hogy a 400-as változat főleg a Japán piacra készült, Európába csak keveset, az USA-ba és Kanadába egyáltalán nem importálták. A motor típusa egységesen : 5Y7 (1JK).

Tipusai:

  • 1984-től : 1JK(JL) - 1JV - 1XM - 1XN - 1XR -1XL // Mk.I
  • 1987-tõl : 2NX(NY) - 2TM - 2EH - 2EF - 3GU(HU) // Mk.II - Mk.III
  • 1990-tõl : 3SX1 - 3SX2 - 3VN // Mk.IV
  • SRX 250 / 51Y (51Y / 52E / 1JA) - 3WP
 


yamahasrx.sbs.hu. Az oldal 2004. Július 26.-tól üzemel

Vissza a lap tetejére :: Impresszum :: Oldaltérkép
© Copyright by S.b.S ver.5.01 :: webdesign NetMax [ablak]

Magyar English E-mail küldése