Vissza a kezdölapra
Yamaha SRX Yamaha SR Yamaha SRX Team Találkozók Szervizinfó Hirek - Cikkek Linkek Fórum
Hírek - Cikkek
SBS bemutatkozás
RILI képzés
Pmiki 3VN teszt
Motorrevü '93
Motorkatalógus'92
SRX árak
A legszebb SRX-ek
Ausztrál cikkek
Japán klubélet
Clubman Japan
Ismeretlen hős
SRX tagok levelei
Kapcsolat
Netmax Promo
 
 


 
 

Hírek - Cikkek :: Motorkatalógus 1992

1992 Motorkatalógus

Yamaha SRX 600: könnyű, mozgékony egyhengeres

A Yamaha SRX modell formájáról megjelenési évében, 1985 megoszlottak a vélemények. Ez a japán egyhengeres tulajdonképpen koraszülött volt, amely annak idelyén messze megelőzte a korát, hiszen a "meztelen" motorkerékpárok irányzata napjainkba hódít.

Mégsem volt rossz a Yamaha mérnökeinek ötlete, hogy az XT600-asok jól bevált motorját utcai vázba építsék be. Egyátlagon felüli módon kezelhető futómű, amely stabil mindkét oldalra, kielégítően dönthető, jó fékek és kíváló megmunkálás - akarhat-e ennél többet a motoros?

Talán egy középállványt, mert nem mindenkinek áll mindig rendelkezésre segéderő a lánckenéshez. Esetleg egy önindítót, hoszen aki az egyhengeresek rajongója, nem biztos, hogy a berúgást is kedveli.

A 27 LE-s motors alacsony üléspozíciójával feltétlenül felkelti a kezdők figyelmét az SRX iránt. Másrészt az egyhengeres motor, 45 LE-s változatában, a jól kezelhető futóművel a nagymotorokat is megleckéztetheti. A teljesítmény változatot ennél a motornál csupán a szívótorok átmérője határozza meg. Akár a fojtás, akár a teljesítménynövelés - kerek 400 márkába kerül.

Aki ezt a modern klasszikust szeretné megszeretni annak a szemrevételezéskor tartsa szem elött az alábbi tanácsokat. A csörömpölés az egyhengeres, léghűtéses négyütemű motor jellegzetessége, ez különösen igaz az SRX-modell esetében. Amíg nem jelentkezik teljesítményhiány, ez nem jelent problémát. Tehát irány az autópálya, ahol a 27 LE-s kivitelnek 150 mk/óra, a 45 LE-s kivitelnek 170 km/óra végsebességet kell tudnia. A gyakorlat bizonyította, hogy a Yamaha SRX 600-as valóban képes is erre.

Az egyhengeres, acélvázas gép egyenesfutása tökétetes, kezelhetősége és fordulékonysága átlagon felüli. Mind autópályán, mind a szűk mellékutcákban élmény a Yamahával közlekedni.

Amennyiben ennek során a váltómű sivító hangokat ad, az ötödik fokozat fogaskerekei elkoptak; ez a hiba már az XT 600-as hosszútávú tesztje alkalmával is megmutatkozott. Ne vegyük félvállról, hiszen a fogaskerékforgácsok tönkretehetik a váltómű és a főtengely csapágyait.

Rosszul indul be az SRX? Akkor a porlasztó membránja valószínűleg megdagadt az ólommentes benzinbe kevert adalékoktól. A profik ilyenkor lecsavarozzák a porlasztófedelet, és a membránt eredeti helyén vagy kiszerelve a fűtőtesten kiszárítják. Így felfrissül az érzékeny gumi, és beszerelés után az SRX motor úgy indul, mintha mi sem történt volna. (A szerelés okozta többletmunkát nem veszik figyelembe.)

Ha a Yamaha akadozó gyújtással bosszant, nagy valószínűséggel az oldaltámaszon levő megszakítókapcsoló a ludas. A teljesen öntött burkolatos kapcsoló kijavítása nem lehetséges; a pótalkatrész 76 márkába kerül.

A hátsó kerék ugrálása a hátsó lánckerék és kerékagy közötti menesztőgumi elkopásából adódik: a javításhoz szükséges anyag az esetben 50 márkába kerül, ami nem számottevő összeg. A használt SRX-eket -állapotuktól és futásteljesítményüktől függően - 3000 - 4000 márka között adják. Különlegesen gondosan ápolt példányokért 4500 márkát is elkérnek. Ez bizony nem sok pénz egy mindennapos használatra alkalmas sportmotorért.

Műszaki, karbantartási és mérési adatok

Motor

  • Léghűtéses, négyütemű, egyhengeres motor, görgős lánchajtású, felülfekvő vezértengellyel, négy szeleppel, himbás működtetésű szelepek, hengergörgős csapágyazású kiegyenlítő tengely, megszakító nélküli gyújtás, két 27 mm-es torokátmérőjű Mikuni-porlasztó.
  • Furat/löket 96/84 mm
  • Lökettérfogat 608 cm3
  • Sűrítési viszony 8,5:1
  • Névleges teljesítmény 27 LE (20kW) 6000/min-nél 45 LE (33kW) 5500/min-nél
  • Max. forgatónyomaték 4,3 kpm (42 Nm) 3000/min-nél 5,2 kpm (51 Nm) 5500/min-nél

Erőátvitel

  • Többtárcsás olajos tengelykapcsoló, körmös kapcsolású, ötfokozatú váltómű, szekunder hajtás O-gyűrűs lánccal.

Futómű

  • Kettős bölcsőváz négyszög profil acélcsőből, görgős kormánycsapágyak, villaszár-átmérő 36 mm, tűgörgős csapágyazású hátsó lengővilla-tengely, két hátsó rugós tag, rugóelőfeszítés öt fokozatban állítható, elöl 270 mm átmérőjű kettős tárcsafék, kétdugattyús rögzített féknyereggel, kétdugattyús, rögzített féknyerges 245 mm-es átmérőjű egytárcsás fék hátul.
  • Rugóút elöl/hátul 140/100 mm
  • Gumiméret elöl/hátul 100/80-18 53S / 120/80-18 62 S

Méretek és súlyok

  • Villaszög 64 fok
  • Utánfutás 108mm
  • Hossz 2085mm
  • Tengelytáv 1385mm
  • Ülésmagasság 780mm
  • Kormányszélesség 700mm
  • Tank/tartalék 15/3 l
  • Teletankolt tömeg 175 kg
  • Megengedett össztömeg 380 kg

Karbantartási adatok

  • Átvizsgálás 6000 km-enként
  • Olajcsere 6000 km-enként
  • Motorolaj 2,0 l SAE 20 W 40
  • Telszkópolaj 321 cm3 SAE 10 W 30
  • Szelephézag hidegen, szívó/kipufogó 0,05-0,10 / 0,12-0,17 mm
  • Gyújtógyertya NGK DR 7 ES Akkumlátor 12 V / 4 Ah

Tesztadatok

  • Legnagyobb sebesség, szólóban / két személlyel 27 LE-s kivitel 150 / 130 km/h 45 LE-s kivitel 170 / 140 km/h
  • Gyorsulás, szólóban / két személlyel 0-100 km/h 27 LE-s kivitel 8,8 / 10,6 s 45 LE-s kivitel 6,2 / 7,7 s
  • Fogyasztás 27 / 45 LE-s kivitel 5,5 / 5,7 l
  • Üzemanyag ólommentes benzin
  • Hatótávolság 27 / 45 LE-s kivitel 275 / 265 km

Előnyök

  • Csekély súly
  • Rugalmas motor
  • Jó fékek

Hátrányok

  • Félig meleg motorral nehéz indítás
  • Az ötödik fokozat könnyen kopik
  • A porlasztómembrán érzékeny az ólommentes üzemanyagra

/A képek, nem az eredeti tesztképek/

 


yamahasrx.sbs.hu. Az oldal 2004. Július 26.-tól üzemel

Vissza a lap tetejére :: Impresszum :: Oldaltérkép
© Copyright by S.b.S ver.5.01 :: webdesign NetMax [ablak]

Magyar English E-mail küldése