Vissza a kezdölapra
Yamaha SRX Yamaha SR Yamaha SRX Team Találkozók Szervizinfó Hirek - Cikkek Linkek Fórum
Hírek - Cikkek
SBS bemutatkozás
RILI képzés
Pmiki 3VN teszt
Motorrevü '93
Motorkatalógus'92
SRX árak
A legszebb SRX-ek
Ausztrál cikkek
Japán klubélet
Clubman Japan
Ismeretlen hős
SRX tagok levelei
Kapcsolat
Netmax Promo
 
 


 
 

Hírek - Cikkek :: Motorrevü 1993/3

Motorrevü 1993/3

Gyere divatba! A legújabb divatnak megfelelő, külső és egy sor műszaki módosítás jellemzi a Nyugat-Európában kapható másosik generáciús Yamaha SRX 600-at. A magáninport útján Németországba kerülő motorkerékpár komfortjával az ínyenc egyhengeres-kedvelők kedvencévé válhat.

Egyszerűen tűrhetetlen volt, hogy egy olyan modern, letisztult külsejű motorkerékpár, mint a régi SRX, erőt és kitartást igénylő berúgókaros indítással kínozza gazdáját. Így nem csoda, hogy kellő preztizs hiányában, négy, meglehetősen sikertelen esztendő után 1990-ben távoznia kellett az SRX 600-nak a motorkereskedelem színpadáról.

Ma, jó két évvel később ismét kapható a sportos egyhengeres, már műszakilag felértékelődve, de még mindig ugyanazzal az összetéveszthetetlen charme-mal. Japán szülőföldjéről Európáig tartó útja immáron nem a hivatalos importörökön át vezet, hanem csupán egy német magáncég keskeny ösvényén.

Az új SRX még mindig megdöbbentően hasonlít a régi modellre, valamivel elegánsabb, határozottabb és sportosabb vonalvezetése mellett. A két hátsó rugóstagot egy, közvetlenül a lengővillához csatlakoztatott központi rugóstag váltotta le. A TZR modellre hasonlító kerekek szélesebbek, a rájuk szerelt gumiabroncsok elöl 110/70-17, hátul 140/70-17-es méretűek. Aki ezt még mindig túl ártatlannak megjelenésűnek ítéli, az keskenyebb fékkonzolt szerelhet be, így helyet adva a szélesebb, 160-as hátsó keréknek. A technikai előnyökön túl egy ilyen kecses motorkerékpáron ez a "túlgumizás" optikailag is biztosabb benyomást kelt.

Az SRX első kerekének lassítását egy úszóágyazású, 320 mm-es átmérőjű, négydugattyús fékre bízták. Az olajtartály, amit régebben az oldalfedél alá rejtettek, most a központi rugós tag helyigénye miatt a hajtómű elé vándorolt, a két megváltoztatott vezetésű nemesacél kipufogó mellé.

A motor belsejében minden maradt a régiben: robosztus egyhengerest a menetszél hűti, két Tekei-porlasztón keresztül jut friss benzin-levegő keverékhez és 608 cm3 szívkamrája felett négy, himbás működtetésű szelep dolgozik.

Nincs is ebben semmi újdonság ami igazán érdekessé teszi az SRX-hajtóművét, egyedül az a tény, hogy gombnyomásra életre kelthető. Az indítás nehézsége ami olyan gyakran, már a kezdet kezdetén elrontotta a motor vezetésének örömét, végre az akkumlátorra hárul.

Külső méreteit tekintve az SRX inkább hasonlít egy negyedliteres motorkerékpárra, mint egy öblös hatszázasra. Meglepően keskeny és alacsony, így kedvez az alacsonyabb vazatőknek, akik mindig a talaj közelében maradhatnak lábaikkal. De a száznyolcvan centiméternél magasabb motorosok is csodálatosan kényelmes helyet találnak a kecses kétkerekűn. Az SRX olyan klasszikusan egyszerű ergonómiát kínál, mint egy hatvanas évekbeli olasz sportgép.

A stabil futómű és alacsony súlypont kivételesen jó egyenesfutáshoz segíti a filigrán "kávéházi versenygépet". Ez rendkilvül kedvezővé teszi a husszú kanyarokban vagy gyors pályaszakaszokon, ám egyértelmű hátrány a szűk fordulókban bővelkedő városi közlekedésben. A széles gumik miatt ilyen helyzetben elég makacs az SRX, és erőteljesen kell fellépni a gyors irányváltásoknál. Az új SRX 600 tehát dinamikus vezetési stílust igényel, beállításával a célpontosságot és kanyatstabilitást szolgálja.

Az SRX rugóstagjai is túl puhák, mint a szürke importból újan érkező motorok többségének. A magas utazási komfort dícséretes, de gorombább úthullámokon felüt a "karosszék" rugózása. Állítási lehetőséget a villán hiába keresünk, a hátsó központi rugós tagon pedig csak a rugóelőfeszítést tudjuk változtatni. A progresszív hatású himbamechanizmus hiányában a berugózás utolsó harmadának keménységét csupán a rugóelőfeszítássel nem állíthatjuk. A kellő csillapítás hiányában pedig a hosszú hullámokon erős utánlengésekbe kezd az SRX.

Ezzel szemben a hajtómű kifogástalanul működik, nyomatékrugalmassága meggyőző. Különössen jól érzi magát a nagy egyhengeres a 3000-5000/min fordulatszám-tartományban. Itt kedvező arányban van a rendelkezésre álló teljesítmény a motor vibrációival. 41 lóerős maximális teljesítményét pegig 6500/min-nál adja le. A fordulatszám túllépésére semmiképpen nincs szükség a gyors előrehaladás érdekében. A tökéletesen beállított, könnyű kapcsolású ötfokozatú sebességváltóval mindig találunk megfelelő áttételt, anélkül hogy kihasználnánk a teljes fordulatszámmérő skálát.

Különössen visszafogott vezetési stílussal akár 3,3 liter benzinnel is beéri száz kilóméteren és keményen meghajtva sem lépi túl a hatliteres fogyasztást az egyhengeres. Az új szimpla első tárcsafék minden helyzetben könnyedén megbirkózik az SRX lendületével, adagolhatósága és fékhatása kiváló, még akkor is ha utast viszünk a nyereg hátsó részén. Mindenesetre jobb egyedül maradni az SRX-en hiszen az utasülés meglehetősen kényelmetlen és két személlyel a rugós tag már egészen korán felütközik.

Szebb, mint valaha: széles háromküllűs kerekek, elöl 320-as féktárcsa, alumínium lengővilla, központi rugózás és lendületes vonalú ülésvég teszi divatossá az SRX-et.

 


yamahasrx.sbs.hu. Az oldal 2004. Július 26.-tól üzemel

Vissza a lap tetejére :: Impresszum :: Oldaltérkép
© Copyright by S.b.S ver.5.01 :: webdesign NetMax [ablak]

Magyar English E-mail küldése