Vissza a kezdölapra
Yamaha SRX Yamaha SR Yamaha SRX Team Találkozók Szervizinfó Hirek - Cikkek Linkek Fórum
Hírek - Cikkek
SBS bemutatkozás
RILI képzés
Pmiki 3VN teszt
Motorrevü '93
Motorkatalógus'92
SRX árak
A legszebb SRX-ek
Ausztrál cikkek
Japán klubélet
Clubman Japan
Ismeretlen hős
SRX tagok levelei
Kapcsolat
Netmax Promo
 
 


 
 

Hírek - Cikkek :: PMIKI teszt és tapasztalatok

PMIKI teszt és tapasztalatok

Tipus, évjárat
Yamaha SRX 400, 3VN 1994

Cikk szerzője, dátum
Pannonhalmi Miklós 2000.09.30.

 

 

Technikai információk

Erőforrás típus

  • Léghűtéses egyhengeres négyütemű motor, egy felül fekvő lánchajtású vezérműtengellyel, négy himbával működtetett szeleppel, dupla karburátorral. Hengerűrtartalom 400 cm3.

Váltó, meghajtás, futómű, fékek

  • Erőátvitel: 5fokozatú sebességváltó, szekunder hajtás O- gyűrűs lánccal.
  • Futómű: Duplabölcsős acélváz, 38 mm-es teleszkópvilla, hátul központi rugóstag. 17 colos könnyűfémkerekek, elöl 110/70, hátul 140/70 gumi.
  • Fékek: elöl tárcsafék négydugattyús féknyereggel 320 mm –s féktárcsa, hátul tárcsafék kétdugattyús féknyereg 260-as tárcsa.

Teljesítmény adatok

  • Teljesítmény: 33 LE 7000 fordulaton
  • Max. nyomaték 34 Nm 6000 fordulaton

Fogyasztás

  • 80-100 km/h: 3,5-4 L
  • 120 km/h: 5 L
  • Városban: 4 L

Méretek, adatok

  • Üres tömeg: 149 kg
  • Tank: 14 l (2,8l tartalék)
  • Végsebesség: 150km/h (tankon hasalva)

Használati tapasztalatok

Erőforrás

A motorblokk az XT 600-as enduró blokk, amit több mint 10 éve gyártanak, tehát megbízható és kiforrott konstrukció. A jobb hőháztartás miatt rendelkezik egy kicsi olajhűtővel is. 3000-4000 –es fordulattal már kényelmesen lehet vele közlekedni. 4000-es fordulaton 5. Sebességben 90 km/h az utazótempója. Fontos, mint a léghűtéses egyhengeresnél általában, hogy megfelelően bemelegített motorral induljunk útnak és az öt, hatezer kilométerenkénti olajcsere. Ha indítási gondok vannak (kb. 3 percig kell indítózni) akkor a hiba okát a karburátorban kell keresni, egy alapos tisztítás és a membrán kiszárítása megoldja a problémát.

Váltó, fékek, futómű

A váltó problémamentesen működik. SRX szekértők szerint az 5. fokozat hajlamos az elkopásra, ezt a fogaskerekek cseréjével lehet orvosolni. A fékek nagyon határozottan lassítják a könnyű kis gépet. Az első 320-as fék minden helyzetben tökéletes fékhatást nyújt, a hátsó szinte csak kisegítő szerepű. Futómű: Az egyhengeres blokk keskeny építést tesz lehetővé. Kicsi ülésmagassága alacsony és magas emberek számára is kényelmes. Alacsony súlyponttal és jó egyenesfutással rendelkezik. Könnyű súlya miatt könnyen kezelhető és döntögethető.

Elektronika, egyéb

Két és fél év alatt az elektronikával semmilyen gondom sem volt. Egyes tesztek szerint a letámasztó gyújtásmegszakító kapcsolója szokott meghibásodni, ami csak cserével javítható.

Amit szeretek benne

Könnyű, fürge kis városi cirkáló, kisebb túrákra is alkalmas. Inkább a kanyargós rövid egyesekkel tűzdelt szakaszokat szereti. Ha pörgeti az ember, akkor lehet vele elég tempósan haladni. Fogyasztása alacsonynak mondható. Elég egyedi a megjelenése, tetszetős kis mono.

Ami kevésbé tetszik

A rugóstagok egyszemélyes használatkor még éppen elegendőek, ha nem túl rossz az útminőség, de utas szállításakor előfordul, hogy felüt. Hatótávolsága 200-210 km körül van, bár a keskeny ülés miatt 100 km-enkét úgyis megállásra kényszerül az ember. 100 km/h felett elég erős már a menetszél. A gyári kipufogóból nagyon visszafogott hang jön elő.


jól mutat a 140-es hátsógumi a keskeny gépen
 
Ez is egy stílus

Sound of Singles versenyeken indulnak átépített SRX-ekkel

Ez az iromány a motoros@jht.gau.hu “listás kézikönyv darabja” (eredeti név: kk_v1_00.pdf).
A kézikönyv ötlete Vigo –tól származik. Ezen oldalakak szerzője pmiki.

 


yamahasrx.sbs.hu. Az oldal 2004. Július 26.-tól üzemel

Vissza a lap tetejére :: Impresszum :: Oldaltérkép
© Copyright by S.b.S ver.5.01 :: webdesign NetMax [ablak]

Magyar English E-mail küldése