Vissza a kezdölapra
Yamaha SRX Yamaha SR Yamaha SRX Team Találkozók Szervizinfó Hirek - Cikkek Linkek Fórum
Hírek - Cikkek
SBS bemutatkozás
RILI képzés
Pmiki 3VN teszt
Motorrevü '93
Motorkatalógus'92
SRX árak
A legszebb SRX-ek
Ausztrál cikkek
Japán klubélet
Clubman Japan
Ismeretlen hős
SRX tagok levelei
Kapcsolat
Netmax Promo
 
 


 
 

Hírek - Cikkek :: SBS Yamaha SRX bemutatkozás 2004

SBS SRX bemutatkozás 2004

Először is sok szeretettel üdvözlök minden SRX-es lovagot ! Ezen az oldalon az ÉN SRX-em rövid történetét olvashatjátok.

A történet 2003-ban kezdődött, mikor feleségem unszolására vettünk egy robogót. Két hónapnyi robogózás után fel kellett ismernem a tényt, hogy igy 36 évesen nekem ennél több kell. Be is iratkoztam gyorsan egy motoros tanfolyamra, ahol az akkor még kötelező PÁV visszatartott attól, hogy rögtön a normál "A" kategóriára jelentkezzek, igy az "A korl" kategóriát választottam.
Mit ad isten éppen egy SRX250 gépet kaptam motorozásra.
Első alkalommal azonnal megkedveltem, csak egy-két rövidke percre ültem át másik motorra, de már akkor tudtam, ez a nyomatékos, nem túl gyors, laza tempójú 'funny' gépezet kell majd nekem.
A jogsi megszerzése után örömmel tapasztaltam, hogy még egy 400-as is belefér a kategóriába, el is kezdtem hát lázasan kutatni.
Nem kevés keresgélés után, rá is akadtam erre a szép példányra. Már csak egy akadály választott el december 29-én tőle, az a 240 km ami Tárnok és Kondoros között van.
Felmotorozni nem tudtam volna vele (minusz 20 fok, bár aznap kisütött a nap), így hát maradt a mama (=anyósom) Trabija (azon volt vonóhorog) és a tréler bérlés (2500.-Ft/nap itt Érden!!!!!). Nosza a lovak közé csaptunk, odafele 50-es átlaggal, visszafelé mivel ez már túl gyors és veszélyes volt 35-40-es átlaggal végignyargaltunk az alföldön. Hazahoztuk, letakartam, beponyváztam és vártam a tavaszt (az átiratással is.....)

És most itt van nálam 25 évvel fiatalabban, Japánban születve (motorszám nélkül.....), de most már biztos kezekben.

Kecses forma, lágy vonalak...ez az SRX GEN II

Az elnyűhetetlen XT600-as motor, 400-as változata. Azért a kis okosok az egy hengerre, dupla karburátort tettek. Higgye csak az amatőr, hogy két hengeres, mivel kipufogónyílásból is kettő van.

Itt már nem találod a berugókart. Öninditóra cserélték távolkeleten.

Igen megnyerő az egytárcsás 4 dugattyús elsőfék. Ebben a kategóriában egy tárcsa is elég.

Na erről a kipufogóról lehet teljes bizonyságot venni egy SRX-ről. (kivéve persze a 250-est) A hátsó fék 2 dugattyús és nagyon pipec.

A végsebesség okozta vákumtól biztos nem fogsz elpatkolni ezen a gépen. De itt nem is ez a lényeg. Úgy motorohatsz vele, mint egy autóval: 3000/4000 fordulaton. A végsebesség a gyári változaton amúgy sem éri el a 150 km/h-t. Ez kell egy magamfajta családapának.

Én műveletlen, életemben nem láttam még olajhűtőt azelőtt.

Amint látod éppen rám vár.

Márkahűség mindenek felett ! Köszönjük YAMAHA ezt a motort is !

Cafe Racer hátúlról...

S.B.S. 2004 Május.7.

Bákonyi István levele

2007 elején levelet kaptam a motor első magyarországi tulajdonosától. Hogy kerek legyen e történet olvassátok István levelét:

Kedves Zoltán!

Mindenek előtt szeretnék gratulálni az oldalatokhoz, és ahhoz a munkához amit a motorozás szeretetéért , és a leendő tulajdonosok fontos információkkal történő ellátásával kapcsolatban végzel( végeztek). Na, csak kinyögtem. In medias res, a motorod első tulajdonosa én lennék, Bákonyi István a becsületes nevem, és könnyes szemmel (örömtől) ismertem fel az első motoromat, mely az én kezem munkáját is viseli.

A motort egy ma már nem működő, de 2001-ben még létező cég a Motorország Kft hozta be Mo.-ra. Ez a cég a Szentendrei úton működött, ma már a feledés homályába veszett. A motort (egyébként choppert akartam venni) 350.000 Ft-ért vettem Rizmayer József közreműködésével (a versenyző Rizmayer Gabi papája, és mellesleg ért a motorokhoz) lepusztult külsővel, de jó motorikus állapotban. Egyébként nem tudom hogy láttál e már Japánból konténerbe érkezett motort, de ez külsőleg teljesen úgy volt ahogy azt a konténerből kivették (só marta, ütött-kopott, rozsdás stb.) csak motorikusan ellenőrizték, ill. a műszaki vizsgára a féket és világítást nézték mrg hogy működik-e.

Miután bíztam a Rizi szakértelmébe, és hagytam magam lebeszélni a chopperről, megtekintettük, és úgy döntöttünk hogy ideális kezdő motor lesz. Igy is volt. Miután elhoztam és már egy ideje nálam volt a gép, akkor mondta csak el az én kedves mentorom, hogy a motor eredeti blokkja -amit ugye előzőleg meghallgattunk, szépen muzsikált- a műszaki vizsga előtt valamilyen kuplungproblémával bekrepált. De ugye én már lefoglalóztam a motort, és az átadás is le volt már fixálva, azonkívül sokáig húzódott már ez a motor vásárlás (már bene jártunk a szeptemberbe), és a cégnek is nagy szüksége volt az én pénzemre így felhívták a Rizit hogy most akkor mi legyen!? Ő azt a javaslatot adta hogy mivel volt egy másik SRX-ük is (csak jóval szebb, újabb, és drágább) hogy cseréljék ki a blokkot, vigyék el vizsgára és adják át így nekem időbe, hiszen a számlán és a vámpapíron úgysem volt motorszám feltüntetve. Ja egyébként szerintem azért 95. évi a motor is mert akkoriban csak ettől az évjárattól lehetett behozni és vizsgáztatni a motorokat.Igy is lett. Én megkaptam az újabb és kevesebbet futott blokkot a gépbe, és boldogan vittem haza megmutatni a nejemnek hogy mit sikerült vennem.

Gondolhatod mit látott úgy rozsdásan, és egyébként is a nők inkább az esztétikum felé hajlanak, és ez minden volt csak nem esztétikus! No mindegy, ez történt 2001 szeptemberében. Igy motoroztam vele 2002 áprilistól, szeptemberig majd miután megismerkedtem vele(indítási procedúra) és adódott egy kis műszaki hiba is, a szívó torok gumija és a fém része a vulkanizálásnál elvált egymástól és falsot kezdett szívni a motor, úgy döntöttem hogy fel kell egy kicsit újítani.

Szívó torok a Pink Motorstól 30eFt. Új gyertya, fékbetétek,fékfolyadék,olaj, olajszűrő, egy új fényezés(bordóból lett sárga(suzuki sárga), és szerintem nagyon szép lett) valamint egy alapos tisztítás, polírozás, új gumik, és nyitott légszűrők. Igy gurultam neki a 2003-as évnek. Egyébként a fényezést a Merci szalonba végezték. De mint tudjuk az ember gyarló és akkor már folyamatba volt az "A" jogsim megszerzése is, a felújítás után úgy döntöttem hogy eladom.

A hirdetést azt hiszem hogy a használt autóra tettem fel, és még aznap fel is hívtak egy páran, majd miután a motor a szüleimnél volt elszállásolva S.falván, így azt hiszem hogy másnap elmentem érte és még aznap este ahogy visszaérkezetem vele, épp a kádban ültem a forró vízben mert akkor baromi hideg volt és a szél is k..vára fújt, motorosruha ohne, én meg úgy hoztam fel 170km-ről, akkor hívott a Ladnyik Miki aki komolyan érdeklődött és meg is akarta még aznap este nézni, ami nekem sehogy se akaródzott, de csak rá szántam magam. A Fogarasi úti Tesco parkolójában találkoztunk, ki is próbálták, majd onnan a nem messze lévő albérletükbe caplattunk és az üzlet megköttetett.

Ez volt 2003. 04.06.-án. 2003.04.08.-án már a YAMAHA Hálászteleknél le is foglalóztam a 2000-es évj. Fazeremet. Dióhéjban ennyi a motor története, és mégegyszer gratulálok az oldalatokhoz és további jó motorozást, széles utat, olcsó benzint kívánok.

Üdv, Bákonyi István.

Az utolsó napon

Drága Testvéreim!

Nehéz szívvel váltam meg 2007. augusztusában (a szülinapomon) a vasamtól. Persze már régóta hirdettem, mert be kell valljam, nagyon kevés idõm volt a gurulásra, ami fõleg a citadellára fogyatkozott havonta egy alkalommal (kemény kb. 100 km).

A tavalyi sikertelen eladási próbálkozásomnak az lett a vége, hogy oly módon megsértõdött a gépem rám, annyira nem látott senki szimpatikus leendõ új gazdát, hogy fel is mondta a szolgálatot. Hosszú szervíz következett (úgyis tél volt, nem siettetem a dolgot). A gondot a kevés használat miatt, a motorra égett korom okozta, amitõl a szelepek nem zártak rendesen és nem volt elég kompresszió. De ez már a múlté a javítás után olyan szépen muzsikált, hogy fel is hagytam az eladással. Helyette vettem rá új hátsó gumit (Bridge), és megleptem magam mindenféle egyéb csacskasággal hogy jobban élvezzem nyáron is ezt a csekélyke motorozást (hõvisszaverõ plexi a bukóra, stb.)

A szezon vége felé újra meghirdettem, és lám eljött az a vevõ, akire úgy gondolom a motorom is régen várt. Molnár Attila jelentkezett telefonon Vecsésrõl, akivel be kell valljam kissé szkeptikus voltam az elsõ percekben a sok tavalyi béna érdeklõdõ után.

Minden rosz gondolatom azonnal elillant, mikor még aznap megjelentek megnézni a vasat apósával, és barátnõjével, aki egy EZÜSTSZÜRKE SRX400-on érkezett. Mindenki rendkívül jó arc volt, s bár Attila még nem gyakorlott motoros, de ugyanazt láttam a szemében mint 4 éve az enyémben amikor elsõ látásra megvetem a motort.

Szóval, gratulálok Attilának remélem jó gazdája lesz a vasamnak és jóval több km-t tesz a gépbe mint én, hiszen ha leolvassátok a fenti képen a km-óra állását, ami 16.300-at mutat és 19.800-al adtam el 4 év múltán, csakis engem lehet megkövezni.

2007.Augusztus. SbS.

 


yamahasrx.sbs.hu. Az oldal 2004. Július 26.-tól üzemel

Vissza a lap tetejére :: Impresszum :: Oldaltérkép
© Copyright by S.b.S ver.5.01 :: webdesign NetMax [ablak]

Magyar English E-mail küldése