Vissza a kezdölapra
Yamaha SRX Yamaha SR Yamaha SRX Team Találkozók Szervizinfó Hirek - Cikkek Linkek Fórum
Hírek - Cikkek
SBS bemutatkozás
RILI képzés
Pmiki 3VN teszt
Motorrevü '93
Motorkatalógus'92
SRX árak
A legszebb SRX-ek
Ausztrál cikkek
Japán klubélet
Clubman Japan
Ismeretlen hős
SRX tagok levelei
Kapcsolat
Netmax Promo
 
 


 
 

Hírek - Cikkek :: Riliclub 2014 Július

RILI 2 napos ALAP motoros vezetéstechnikai képzés élménybeszámoló

Ride for Life motoros vezetéstechnikai képzés

Sziasztok, egyhengeres testvéreim, rég nem írtam már az oldalra, az oka egyszerű jó pár év eltelt, hogy eladtam az SRX 400-ast. Évek múltán, de más szempontok alapján választva, maradva még az egyhengeres Hilti-feelingnél és a bevált márkánál, egy Yamaha Majesty 400-es vas boldog tulajdonosa vagyok.

Egy rendhagyó élménybeszámolót fogtok most olvasni a RILI vezetéstechnikai tanfolyamról.

Éreztem az erős kényszert, ami erősebb volt mint a "meg kell már nősülnöm" érzés, hogy elmenjek egy motoros vezetéstechnikai tréningre, igy aztán elkezdtem kutakodni a neten, főleg Youtube-os videókat nézve. Gondolom az amerikai rendőrmotoros a buzinagydög Harley-val a bóják között mindenkinek megvolt akit ez érdekel, így hát neked is..., aminek hatására alapjaiban megváltozik véleményed a motoros rendőrökről, akiket ismeretlenül is megszeretsz egy életre :-))) Hát még ha találkozol velük... de nem menjünk túlságosan az események elé... (közben csöpög a nyálam...a szerk. megj.)

Mindezek a hatások után, a videókat nyálas szájjal most már könnyedén átnyálazva nem kell teljesen hülyének lenni ahhoz, hogy a Ride for Life weboldalára menj először (http://riliclub.hu). Átröntgenezve a pénztárcád és az oldalon kiírt árakat összevetve 1 heti Osanos bevásárlással, vagy egy őszi gázszámlád árával rádöbbensz, hogy a tanfolyam díja eltörpül mindezek mellett.

Szóval, böngészés mikor van még hely, naptárnézegetés, mikor tudsz elszabadulni 2 teljes napra a családtól (2 gyereket nevelek egyedül...). Az izgalommal teli "Jelentkezz most!" gomb megnyomása után, már csak ki kell bőjtölni a tanfolyam napját, amit hidd el úgy fogsz várni, mintha 2 hétre indulnál nyaralni az Adriára a szombati turnusváltáskor :-)

Ilyenkor van egy kis izgalom előtte, mi fog ott várni, de ez hidd el természetes és csak addig tart amig meg nem érkezel. A tanfolyam helyszíne azt kell mondjam, hogy pazar és gyanítom hogy az ország egyik legjobb motoros oktató helyszíne. Hogy pontosan hol van azt majd megnézed az oldalukon (még1x: http://riliclub.hu) és hogy KIKNEK a hivatalos pályája azt sem mondom el, mert ez még inkább felemelő, főleg ha már ott vagy a szent földön, akarom mondani szent aszfalton.

Rendkívül szimpatikus, kedves, aranyos és mosolygós oktatók fogadnak, de ezek a motoros társadalomban azt hiszem alapvető emberi tulajdonságok. Pár bevezető szó az elején és gurulhatunk ki a pályára. A tanfolyam, mint mondtam 2 napos, ami egy alap tanfolyam esetében el is várható. Elvégezve meg azt kell mondjam pont elegendő, mert úgy ki leszel fáradva mindkét nap végére, hogy a 2. nap után már csak a Velencei tó hűsítő vizére tudnál amúgy is gondolni, de még nőre se biztos hogy sem.... Sikeresen kifogtunk egy fasza nyári maximum hőmérsékletet, így 2014 Július 5-6-án. A motorom külső hőmérője alulról nyaldosta a 37 fokot, azt aszfalt meg felülről csókolgatta az 50-et, UV sugárzás a 10-es szinten (ne fossál a bukó attól legalább megvéd...)

Megfordult buta fejemben, hogy farmerban és laza cipőben megyek a nyári meleg miatt, de ezt most mondom FELEJTSÉTEK EL. Nem véletlenül van kiírva az oldalra hogy:

Minimum felszerelés:

saját motorkerékpár,
sisak,
kesztyű,
motoros kabát,
hosszú nadrág,
zárt, bokát védő bakancs vagy csizma!!!

Szinte mindenki teljes menetfelszerelésben volt, természetesen az oktatók is amikor motorra nyergeltek, mindent felvettek magukra. Amúgy csak halkan megsúgom, hogy semmi mást nem követelnek meg TŐLED amit ŐK nem aszerint tennének. Le a kalappal előttük! Amíg más korunkbeli emberek hétvégén, a kocsmában buliznak, a Balaton partján lazsálnak, vagy éppen Q-ra nem csinálnak semmit, Ők azért dolgoznak, hogy NEKED jobb legyen!

Nem kell beszarni, itt nincs a "tanteremben ülünk fél délelőtt" amíg az elméleti (nem hülyeségeket) részleteket el nem mondják neked, itt mindez már kint a pályán történik. Szinte minden magyarázathoz tartozik egy történet, vagy story, és észre sem veszed, hogy röhögtél egyet, miközben az életed megmentő okosságokat tanultál! (Amúgy nem értem Feri miért nem rádiós műsorvezetőként dolgozik...szinte megállás nélkül tud beszélni egész nap, akár két lábon áll, akár a motoron áll... a szerk. megj)

Egy-egy tanfolyam max. 20 fős (mi 18-an voltunk), 4 oktató van, 2-4 csoport alakul ki egy-egy gyakorlatra. Nem az van ám hogy 20-an állunk a sorban, mire valaki elvégez egy feladatot, itt minden gyakorlat több helyszínen van felépítve! Mint mondtam nagyon professzionális és ez az egész tanfolyamra értendő, a weboldal megtalálásától, a 2. nap végi búcsú szuvenírokig.

Ride for Life 2 napos ALAP motoros vezetéstechnikai kézés Ride for Life 2 napos ALAP motoros vezetéstechnikai kézés Ride for Life 2 napos ALAP motoros vezetéstechnikai kézés
reggeli gyülekező izzadt tenyérrel indul a csapat a pályára az... nem egy 1hengeres vazze?

Ott tartok hogy gurulás le a pályára, sorakozó, jön egy kis magyarázat az első gyakorlathoz, közben elkészülnek a gyakorlópályák, és már nyerítenek is a kiéheztetett lovak a motorokban, lehet nekiindulni. A tanfolyamon szinte egész végig 3-nál nem kell feljebb kapcsolnod (nekem sehova nem kellett az automata dzsamahha miatt...hahaha...), ebből már következtethetsz abból, hogy nem a száguldást fogod itt elsajátítani, hanem a biztonságos motorkezelést és azokat az alaptechnikákat, amiket egy ilyen tanfolyam nélkül minden bizonnyal mellőzni fogod egész motoros életed során.

Nem különbözik ez mástól, könyvből és Youtube videókból + egyedi gyakorlással sem, hidd el, nem fogod megtanulni ezeket az alaptechnikákat. Főleg nem úgy, hogy itt van aki folyamatosan figyel rád (nem a csoportra, hanem csakis rád) és azonnal javítja a hibáidat a gyakorlat közben és a végén. Így aztán a 40 feletti lassabb gondolkodású iszapszemű ráják is megcsinálnak mindent 2-3 próbálkozás után.

Ride for Life 2 napos ALAP motoros vezetéstechnikai kézés Ride for Life 2 napos ALAP motoros vezetéstechnikai kézés Ride for Life 2 napos ALAP motoros vezetéstechnikai kézés
azta mennyi bója van ide széthajigálva... úgy látszik van benne rendszer, mert mutatják az irányt itt is két bója közt kellett haladni 60-al, folyamatos gázzal

Amúgy marha érdekes.... ha azt csinálod amit mondanak, akkor meg tudod csinálni a feladatokat... Az ember (mivel így született) okoskodik, gondolkodik, hogy lenne a legjobb.... de hidd el, itt nem kell gondolkodnod és neked kitalálni hogyan ügyeskedj, csak csináld amit mondanak és MŰKÖDIK (kár hogy Uri Geller nem része az oktató csapatnak... az 1..2..3... MUUUKOOODJ ... itt valóban helytálló)

Ride for Life 2 napos ALAP motoros vezetéstechnikai kézés Ride for Life 2 napos ALAP motoros vezetéstechnikai kézés Ride for Life 2 napos ALAP motoros vezetéstechnikai kézés
na eeeez egy 1hengeres :-) folyamatos személyes hibajavítás mindenkinek! a motor és a bója párharca (a bója megmaradt)

Majdnem kihagytam a bemelegítést, amely mindkét reggel az első teendő. Ez már önmagában egy komoly feladat, de annyira jópofa és élvezetes, hogy észre sem veszed, hogy olyan dolgokat csinálsz a motorodon, amit csak este szoktál az ágyban az asszonnyal hancúrozva.

A feladatok egymásra épülve következnek sorban, és nem véletlenül nem fogom ezeket sem ide leírni (pedig bizisten megtenném, és erősen vissza kell fogni még a lábujjaimat is hogy ne ragadjanak tollat). Úgy gondolom ezzel máris elrontanám, azt a természetes kíváncsiságodat és izgalmadat, amit az ismeretlen megismerése után már nem fogsz érezni. Menj el és csináld végig!

Ride for Life 2 napos ALAP motoros vezetéstechnikai kézés Ride for Life 2 napos ALAP motoros vezetéstechnikai kézés Ride for Life 2 napos ALAP motoros vezetéstechnikai kézés
itt mindenben segítenek neked indulás a déli megérdemelt pihenőre a délelőtti lelkesedés délután is folytatódik

Nyugodj meg, még akkor is ha kezdő vagy és friss a jogsid, és beszarva közlekedsz, itt mindent meg fogsz csinálni, és úgy távozol a második nap végén, hogy azt mondhatod magadnak: eeeeez igen... ezért érdemes volt eljönni! Nem is beszélve arról mekkora lépést tettél a biztonságos motorozás irányába, ami sose legyen rá szükséged (vészfékezés és társai), ezen tudás hiányában, biztos buktát jelent az aszfalton. Nem állítom és nem is mondhatom, hogy ha a szerencsétlen helyzet úgy hozza sosem fogsz elhasalni az úton, de az esélyeid minimum 95%-al megnőnek, hogy sértetlenül húzz tovább.

Egy laza ebédet is kapsz, amúgy ez az egyetlen hosszabb pihenő, de ahogy el is mondják, bármikor félreállhatsz pihenni, ha bármelyik feladatnál úgy érzed nincs elegendő bátorságod, nem kell megcsinálnod. De bátran kijelenthetem, hogy nem lesz ilyen feladat. Nagyszerű alkalom az a két nap hogy megkapd azt az egészséges önbizalmat, ami a napi szintű motorozásodhoz szükséges. És kéééépzeld... az összes bója GUMIBÓL van vazze, lehet taposni és irtani őket, nem lesz semmi bajuk, úgy ahogyan neked sem ha rámész (azért nem menj rá, mert ez azt jelenti hogy elcseszted a feladatot).

Pár szó mit tanulsz itt meg: biztonságos motorkezelés, kanyarodási technikák, megállási és kikerülési technikák, azaz MINDENT ami a biztonságos motorozásod alapköve lesz ezután. Az itt megszerzett tudásra alapozva a motorozási jövődet, egész más élvezetet fog nyújtani (jobbat...) a gurulás az országúton.

Ride for Life 2 napos ALAP motoros vezetéstechnikai kézés Ride for Life 2 napos ALAP motoros vezetéstechnikai kézés Ride for Life 2 napos ALAP motoros vezetéstechnikai kézés
másnap is kemény munka folyik ... ..és sajnos vége a két napnak.. a végén Feri bemutatja a motor nélküli motorozási testtartást :-)

És a végére: ha még nem voltál Fiedor Feriéknél ezen a vezetéstechnikai képzésen, akkor csak azt mondhatom, mint az erélyi paraszt a gyerekének: "jó nagy marha vagy fiam". És ki ne maradjon hogy csajoknak is itt a helyük, akár az én korosztályomból (hej de paraszt is tudok lenni) is!!! Menjetek nyugodtan, itt titeket csakis imádni fog mindenki.

RILI Vezetéstechnikai Kft.
2330 Dunaharaszti Szent László utca 4.
Mail: riliclub@gmail.com
Telefon: +36-70-324-33-07

Kérlek ne hivatkozzatok rám, hogy az SRX-es oldalról vagy más weboldalamról jöttetek, mert úgysem kaptok semmi kedvezményt ezért :-))) (na jó azért megemlíthetitek). Egyébként még itt a legvégén azt mondhatom, hogy az ilyen emberektől akiket megismerhettem sosem sajnálnék egy fillért sem, megérdemelnek minden támogatást... a tanfolyam díja meg szinte semmi ahhoz képest amit kapsz érte.

Képek más szemszögből

És hogy mennyire professzionális ez a csapat (habár most átgondolva, nem ma kezdték a mozgó járművek útszéléről történő fotózgatását....hahhhhaaaa) mindenkiről készülnek képek amiket megnézhet a Riliclub Facebookn oldalán.

Ride for Life 2 napos ALAP motoros vezetéstechnikai kézés Ride for Life 2 napos ALAP motoros vezetéstechnikai kézés Ride for Life 2 napos ALAP motoros vezetéstechnikai kézés
SBS is kerülgeti a bólyákat sorakozó lent a pályán... ... és fent a csendes ebédszünetben
Ride for Life 2 napos ALAP motoros vezetéstechnikai kézés Ride for Life 2 napos ALAP motoros vezetéstechnikai kézés Ride for Life 2 napos ALAP motoros vezetéstechnikai kézés
bent a körben.... ...tekereg a Majesty csákány arcok...
Ride for Life 2 napos ALAP motoros vezetéstechnikai kézés Ride for Life 2 napos ALAP motoros vezetéstechnikai kézés Ride for Life 2 napos ALAP motoros vezetéstechnikai kézés
de hol a f....ba kell kijönni? ezt nem lehet eltéveszteni,,, na ez volt a legnehezebb...

A mi tanfolyamunkról készült képgaléria itt van. (legyél bejelentkezve a fészbúkra ember!)

Ride for Life motoros vezetéstechnikai képzés


yamahasrx.sbs.hu. Az oldal 2004. Július 26.-tól üzemel

Vissza a lap tetejére :: Impresszum :: Oldaltérkép
© Copyright by S.b.S ver.5.01 :: webdesign NetMax [ablak]

Magyar English E-mail küldése