|
Yamaha
SR
Yamaha SR motorok
A Yamaha SR 500-as klasszikus megjelenésű utcai
egyhengeres. Egy Japán motort sem gyártottak ilyen sokáig (1978-1999).
Mi van ebben a nosztalgikus motorban, az, hogy 1978-ban ugyanolyan
klasszikus mint ma? Nem sok, és pont ez a specialitása: nincs önindító,
nincs burkolat, nincs vízhűtés - az SR 500 egyszerűen motor minden
csicsa nélkül. Egyszerű konstrukció, és ami nincs rajta az egyszerűen
nem mehet tönkre.
Típusok: 1983 -ig (Typ 2J4) csak részletmódosítások, jelentős
olajfogyasztásról, hengerfej és elektromos hibákról számolnak be
a tulajdonosok. 1984 (Typ 48T) állóképessebb motor kedvezőbb
olajfogyasztással, 18 -as elsőkerék, keskenyebb kormány. 1987 14
literes tank. 1988-tól 1992-ig első dobfék választási lehetőség.
1991 23 lóerő, síktolattyús karburátor indítássegítő nélkül.

SR500 Prospektusok
Mike Cowie-nek köszönhetően bemutatunk nektek 2 eredeti
SR500-as prospektust. A prospektusok egyenesen AUSZTRÁLIÁBÓL származnak.
SR500 78-79
SR500 80-81
További SR 500 képek: Mike SR 500 gépe Ausztráliából
Yamaha SR Typ 48 T műszaki adatok
Méretek
|
|
Tengelytáv
|
1405 mm
|
Villaszög
|
63 fok
|
Ülésmagasság
|
810 mm
|
Utánfutás
|
105 mm
|
Tömeg
|
|
Teletankolt
|
167 kg
|
Megengedett össztömeg
|
390 kg
|
Motor
|
|
Építés
|
Léghűtéses négyütemű
|
Hengerszám
|
Egy
|
Löktérfogat
|
499 ccm
|
FuratxLöket
|
87x84 mm
|
Sürítés
|
9,0:1
|
Teljesítmény
|
27 LE /6000/min
|
Nyomaték
|
37 Nm /3500/min
|
Erőátvitel
|
Olajos kuplung
|
Kenés
|
|
Olaj
|
SAE 20W40
|
Üzemanyag
|
ólommentes 95-ös
|
Tank
|
12,0 l
|
Tartalék
|
3 l
|
Gyertya
|
|
Typ /Gyártó
|
NGK BP 7ES
|
Meghajtás
|
|
Váltó
|
5-sebesség
|
Futómű
|
|
Vázépítés
|
Acélcső váz
|
Gumik
|
|
Elsőkerék
|
3,50 S 18 90/90 - 18 51 H 100/90 H 18
|
Hátsókerék
|
4,00 S 18 110/90 - 18 61 H 120/90 H 18 |
|